L’Ajuntament de Taradell aposta per l’administració electrònica
L'Ajuntament de Taradell fa un pas endavant implantant l'administració electrònica. Aquests és un model d'administració pública basat en l'ús intensiu de les tecnologies de la informació i la comunicació, combinat amb els canvis organitzatius necessaris per millorar l'eficiència interna, les relacions intraadministratives i interadministratives i les relacions de l'administració amb la ciutadania, les empreses i les organitzacions.
El 2 d'octubre de 2016 va entrar en vigor la Llei 39/2015, de procediment comú de les administracions públiques, que estableix l'ús dels mitjans electrònics de manera obligatòria per a totes les persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica, en les seves relacions amb l'Administració.
En els canvis interns de l'administració comporta tramitar els expedients de manera electrònica, utilitzar la notificació telemàtica com a via preferent i la digitalització de tota la documentació rebuda en paper.
Mitjançant el portal de seu electrònica, l'Ajuntament posa a disposició de la ciutadania un punt d'accés únic amb les eines necessàries perquè aquesta s'hi pugui relacionar des de casa o des de qualsevol lloc que desitgi, els set dies de la setmana i les 24 hores del dia, eliminant la necessitat de desplaçar-se físicament a l'Oficina d'atenció ciutadana de l'Ajuntament.
A través d'aquesta seu s'accedeix a la informació dels serveis i tràmits de l'Ajuntament de Taradell; s'hi poden iniciar tràmits, presentar documents al Registre general electrònic, així com consultar les publicacions d'actes administratius i altres informacions d'interès públic en el Tauler d'anuncis electrònic.
De manera progressiva es van incorporant tràmits dels diversos serveis públics per poder tramitar-los de manera telemàtica. Tanmateix, les persones físiques poden continuar dirigint-se a l'Ajuntament de forma presencial.