Pacte per a la infància a Catalunya

Divendres, 30/03/2012

El Departament de Benestar Social i Família té com un dels seus objectius prioritaris l'impuls i l'assoliment del Pacte per a la Infància a Catalunya .

Aquest Pacte ha d'estar orientat a impulsar polítiques integrals que tinguin en compte la perspectiva de la infància i de l'adolescència i que permetin prioritzar les polítiques adreçades a aquests ciutadans i ciutadanes facilitant nous espais per a la construcció del seu futur. Ha de significar un pas endavant en les polítiques d'infància, un projecte ambiciós que no només ha de donar eines per a protegir i atendre a aquest col·lectiu en situació de risc o desemparament sinó també, ha de incloure mesures de prevenció, foment de la participació i promoció dels drets, deures i oportunitats dels infants i adolescents .

Cal, doncs, un gran acord en el qual participin tots els agents socials, civils, institucionals i polítics per treballar conjuntament en la seva elaboració. Però per fer el Pacte també és important l'opinió i la participació dels infants i dels adolescents . Per aquest motiu, s'ha dissenyat un espai web on se'ls convida a conèixer, informar-se i reflexionar a través d'un joc sobre el Pacte i donar la seva opinió sobre aquells aspectes que consideren que s'han de tenir en compte alhora d'elaborar-ho. A l'enllaç següent http://jocpacteinfancia.gencat.cat trobareu aquest web que estarà operatiu fins el 20 d'abril.