Recomanacions de prevenció durant la Rua de Carnestoltes.

Dimecres, 13/02/2013

Protecció Civil Taradell, muntarà un dispositiu per vetllar la seguretat i prevenir els accidents durant la Rua de Carnestoltes que es celebra a Taradell aquest proper dissabte, 16 de febrer. Per aquest motiu i com cada any, el cos de seguretat dona diferents consells perquè la festa transcorreixi amb total normalitat.

· I nformeu-vos bé dels llocs per on ha de passar la rua i seguiu les recomanacions dels organitzadors i dels serveis d'ordre ( Agents Locals, Protecció Civil, Mossos d'Esquadra i Sanitaris ).

· Eviteu dur ampolles de vidre per la seguretat de tothom.

· Amb l'objectiu de garantir la mobilitat i evitar el col·lapse del trànsit, aparqueu a zones llunyanes que no passi la cercavila. Les zones d'aparcament recomanables són: Aparcament de la carpa, Carrer de l'Esglesia carrers coolidants, Coma del Reig o el Barri de Castallets. No aparqueu els carrers on passi la rua o a prop d'ells.

· En cas d'emergència, estigueu atents a les indicacions del personal de seguretat.

· Informeu-vos a l'arribada on es localitzen els serveis preventius sanitaris o de seguretat.

· Porteu la documentació al damunt i a un lloc segur i poc visible igualment dels vostres objectes personals.

· No pugeu a les baranes, reixes o altres elements inestables que puguin ser perillosos, tant sigui de propietat privada o pública.

· No conduïu cap vehicle si heu pres begudes alcohòliques o no us trobeu en condicions de conduir, d'aquesta manera eviteu posar en risc la vostra vida i la dels altres.


En cas d'emergència

· Si necessiteu atenció sanitària, demaneu-la en els punts d'assistència corresponents ( localització més fácil de l'ambulància, contactar amb membres de Protecció Civil ).

· Davant de qualsevol situació d'emergència, mantingueu la calma i aviseu els serveis d'emergència.

· No utilitzeu el mòbil per fer trucades ni enviar fotos o vídeos personals a les zones amb molta concentració de persones, per impedir el col·lapse de les línies telefòniques i, en conseqüència, facilitar la comunicació amb els serveis d'emergència.

· Eviteu cridar, córrer o empènyer les altres persones,

· No us atureu davant les sortides o vies d'evacuació.


Recomanacions per els carrosaires

· Recordeu la importància de conèixer el recorregut, les vies d'evacuació, les zones de més aglomeració i els consells d'autoprotecció dels plans d'autoprotecció.

· Disposeu d'extintors ubicats en llocs de fàcil accés per poder apagar qualsevol conat d'incendi.

· Tingueu clares les possibles vies de sortida del vehicle i del recorregut.

· Eviteu sobrecarregar les instal·lacions elèctriques.

· Deixeu espai suficient entre comparsa i comparsa per evitar accidents i interaccions en cas d'incendi.

· Si conduïu algun dels vehicles de la rua, no prengueu begudes alcohòliques i porteu l'aigua en ampolles de plàstic.

· No deixeu materials accessibles al públic que puguin suposar un perill per a la seva integritat física.

· Si les carrosses o disfresses són de materials combustibles o fàcilment inflamables, recordeu de no utilitzar cap element amb flama o guspires a les proximitats.

· A les carrosses, hi ha d'anar personal que sàpiga com funciona el generador —com s'apaga— i també utilitzar extintors.

· Està totalment prohibit carregar combustible amb els generadors en marxa.

· El combustible s'ha de portar en dipòsits homologats i cal deixar-lo en zones ventilades, lluny de focus de calor.

· La instal·lació elèctrica de les carrosses ha de ser adequada i ha de disposar de butlletí d'instal·lador o certificat d'idoneïtat.

· Tots els vehicles han de disposar de la ITV i de l'assegurança corresponents.

· Col·laboreu amb l'ajuntament en la difusió dels consells per a la població.

· Si hi ha un incendi originat en aparells elèctrics, talleu el subministrament elèctric immediatament.

· En cas d'incendi intenteu mantenir la calma i penseu que el fum acostuma a ser l'element més difícil de superar .