Adrià Ramírez plasma en un plànol inèdit totes les línies de bus d'Osona
Sabies que a Osona hi ha una trentena de línies de busos interurbans? Entre les quals, hi ha la de Vic a Taradell, passant per Santa Eugènia de Berga, o la de Taradell a Sant Miquel de Balenyà, d'Autocars Prat. Ara, un plànol inèdit plasma totes les línies que existeixen a la comarca per saber ràpidament l'oferta que hi ha a Osona.
Una iniciativa que té firma taradellenca i que es presenta sota el nom de BusOsona.cat. Adrià Ramírez ha estat l'encarregat de fer aquest interessant treball, amb el suport de l'ONG Promoció del Transport Públic i l'empresa Sagalés. L'objectiu no és altre que millorar el grau de coneixement de l'oferta de transport públic interurbà a Osona. En definitiva, "ser el mapa de referència del transport públic a Osona, tal com actualment ho és el mapa de TMB per al Barcelonès", explica Ramírez. En total, hi ha cinc companyies que donen servei a la comarca.
Ramírez ha estat treballant en aquest projecte durant un any i mig, i l'ha impulsat "per aprendre i per la il·lusió de veure feta realitat i acabada una idea que és teva." I part de culpa de tot plegat, molt indirectament, també la té Ràdio Taradell. Ramírez va començar a rumiar-hi, després que una amiga de Vic li va preguntar com ho havia de fer per arribar amb transport públic fins a Taradell, als estudis de l'emissora. "I vaig trobar que era exageradament complicat d'explicar i que no hauria de ser tan estrany que tothom tingués al cap un mapa i alguns noms de parades." A partir d'aquí, es va posar en contacte amb l'ONG Promoció del Transport Públic, amb seu a Barcelona, que promouen accions en aquest sentit, i el resultat ha arribat ara.
En cap cas és un projecte tancat i està obert a suggerències a través de l'adreça info@busosona.cat. En els propers mesos, de fet, es pretén instal·lar aquest mapa a totes les parades. Això sí, per fer-ho, busquen finançament voluntari. Ofereixen "apadrinar" una parada: és a dir, finançar el cost d'imprimir la còpia que s'hi inclourà, a canvi de publicitat de l'anunciant. La idea, més endavant, també és distribuir-lo per les oficines de Turisme i crear una aplicació per a telèfons mòbils.