Comunicat de premsa del comitè de vaga de l'empresa Marcel Múñoz de Taradell

Dijous, 11/12/2014

El comitè de vaga de Marcel Muñoz S.A. estem enormement preocupats per la greu situació que s'ha creat a l'empresa, degut a la decisió d'ESFOSA de fer fora, de cop i volta, l'empresa i els treballadors que fem la triperia de l'escorxador, deixant-nos desemparats i sense tenir cap garantia de recol·locar-nos. Per això, fem públic la nostra gran indignació i malestar per la greu situació creada.

Les persones que treballem a la triperia d'ESFOSA, i les altres que en depenem directament, tenim molt clar que no és acceptable que els tractes comercials entre empreses siguin utilitzats per deixar-nos sense feina i sense drets. Més encara, quan resulta que no hi ha cap motiu econòmic per fer-ho. Ni l'empresa ESFOSA té dificultats econòmiques, ni tampoc en tenia fins ara Marcel Muñoz S.A. Per tant, aquesta situació que patim no ha estat provocada per la crisi, sinó per l'actitud arrogant i prepotent dels directius d'ESFOSA, que no respecten en absolut les persones treballadores i que no tenen cap inconvenient en deixar les famílies en una situació de desesperació o de greu dificultat econòmica.

Denunciem el risc evident de que s'utilitzi una falsa cooperativa per passar a pagar sous de misèria, i així defraudar la seguretat social i fer la competència deslleial a les altres empreses del sector. No estem disposats a permetre que aquesta estratègia enganyosa serveixi per deixar-nos al carrer, i que això es faci sense que hi hagi cap urgència ni necessitat greu, sinó per simple caprici.

Per això, com que continuem sense tenir compromisos escrits per mantenir els llocs de treball en igualtat de condicions, i davant del risc evident de que aprofitin les vacances de Nadal per fer el canvi d'empresa i així ens deixin ja ara al carrer, comuniquem que reprendrem urgentment les mobilitzacions, sense descartar cap ni una de les mesures de força que la llei posa al nostre abast.

Foto: Osona.com