Durant el 2014 a Taradell hi va haver 10 queixes i consultes al Síndic de Greuges

Dijous, 19/02/2015

El síndic de greuges de Catalunya, Rafael Ribó, va presentar, la setmana passada, l'Informe al Parlament corresponent a l'any 2014. A Taradell la mitjana de queixes està per sota de la catalana. Durant l'any 2014 hi va haver un total de 10 queixes i consultes. Concretament, 7 queixes i 3 consultes. A la comarca d'Osona n'hi va haver 406, 229 queixes i 177 consultes. No hi va haver cap actuació d'ofici.

A nivell català, el nombre de queixes noves ha crescut en un 7,4% en relació amb l'any anterior i un 60% en relació amb el 2010 (inici de l'actual mandat). S'han portat a terme 27.211 actuacions entre queixes, consultes i actuacions d'ofici, que han afectat 53.095 persones. En un 97% dels casos en què el Síndic ha tancat amb una o diverses recomanaci­ons, aquestes han estat acceptades per l'administració o empresa supervisada.

Les queixes rebudes reflecteixen l'impacte de la crisi econòmica i social i, particularment, el debilitament continuat que han estat experimentant els drets socials des de l'any 2009. El Síndic alerta que l'Administració no pot justificar les restriccions de drets per motius pressupostaris, que buiden de contingut els drets reconeguts legalment. Recorda el deure de les administracions d'habilitar els recursos necessaris perquè les persones tinguin garantits aquests drets i destaca que l'incompliment repetit d'aquest deure és un fet molt greu. S'ha de destacar que prop d'un 40% de totes les queixes i actua­cions d'ofici tramitades corresponen a temàtiques prò­pies de les polítiques socials. Dins de l'àmbit social, les queixes més nombroses durant el 2014 han estat les de serveis socials, seguides de les d'infància i adolescència i les d'educació.