El Xocolater de Taradell i l’ADFO engeguen la campanya 'Donem llum a l’ictus'
Es vendrà una bombeta de xocolata per finançar un projecte que permeti la rehabilitació remota.
Aquest divendres, amb motiu del Dia Internacional de l'Ictus, comença la campanya de captació de fons Donem llum a l'ictus, per desenvolupar un sistema gamificat de telerehabilitació física de les persones que han patit un ictus. Amb aquest projecte es vol millorar la qualitat de vida de les persones amb lesions cròniques, reduint el risc d'exclusió social pel seu deteriorament físic. En concret, l'Associació de Disminuïts Físics d'Osona (ADFO) i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) volen oferir una solució de rehabilitació física i cognitiva accessible que potenciï la qualitat de vida dels pacients.
Es calcula que, a Espanya, cada any 120.000 persones pateixen un ictus i, a Catalunya, hi ha 13.000 diagnòstics nous cada any. Des de les entitats socials, alerten que cada dia hi ha més persones que tenen més dificultats per accedir a la rehabilitació, ja sigui pel cost econòmic o per les llargues llistes d'espera de la sanitat pública. Això provoca un progressiu abandó de les sessions de fisioteràpia i un deteriorament del seu estat de salut.
Davant d'aquesta realitat, la solució que estan desenvolupant ADFO i UPC és un sistema remot de telerehabilitació física i cognitiva que augmenta l'autonomia i millora la qualitat de vida de les persones, optimitza el tractament a través del monitoratge de dades i augmenta l'accessibilitat.
La campanya
Donem llum a l'ictus és una campanya de sensibilització i de captació de fons. El Xocolater de Taradell i ADFO han unit esforços per vendre una bombeta de xocolata i tots els beneficis de la venda d'aquesta bombeta aniran destinats a finançar aquest projecte. Gràcies al Grup Bon Preu, el tret de sortida de la campanya es farà el 29 d'octubre, Dia Internacional de l'Ictus, venent bombetes de xocolata a l'Esclat de Malla.