Junts pel Sí va néixer a Taradell l'any 2009

Dilluns, 21/09/2015

Junts pel Sí és la candidatura unitària liderada per CDC i ERC per a les eleccions al Parlament del proper diumenge, 27 de setembre. Una proposta, però, que té els seus orígens a Taradell. Tal com va recordar divendres el conseller Francesc Homs en l'acte de Junts pel Sí al municipi, CiU (aleshores, Convergència i Unió encara anaven junts) i ERC van organitzar un acte conjunt sota el nom Junts pel Sí. Per una Catalunya independent, lliure i sobirana.

junts-pel-sí-2009-240x300.jpgEs va fer el 4 de desembre del 2009 a Can Costa, en plena campanya per les consultes populars del 13-D d'aquell any. Taradell va ser un dels municipis de tot el país que més es va mobilitzar i prova d'això és l'organització d'aquest acte que va comptar amb dos convidats destacats: Francesc Homs, que llavors estava a l'oposició com a diputat al Parlament per CiU, i Oriol Junqueras, que el 2009 era eurodiputat per ERC. Recuperant les cròniques d'aquelles dates, tots dos van defensar la responsabilitat històrica de defensar Catalunya.


Fa sis anys, era pràcticament inèdit veure CiU i ERC junts en un acte i aquest fet no va passar desapercebut. Molts mitjans nacionals se'n van fer ressò.


Aquest és el vídeo que va fer-ne el portal Taradell.com:



Foto: Taradell.com