La Unitat Municipal d'Informació al Consumidor atén a 8 persones a Taradell
El passat dimecres 3 d'agost, coincidint amb dia de mercat, Taradell va rebre la visita d'una de les Unitats Municipals d'Informació al Consumidor (UMIC). Aquest equipament d'atenció ciutadana itinerant va atendre a 8 persones al llarg del matí (entre 2/4 d'11 i la 1 del migdia). D'aquestes atencions, cinc van derivar a expedients de reclamació: dues entitats financeres (un problema amb l'ús d'una targeta de crèdit i una discrepància en la interpretació d'una hipoteca); un habitatge (lloguer); un de telecomunicacions (problemes en el canvi d'operadora de telefonia mòbil) i un de comerç fora d'establiment (venda a domicili).
Les UMIC formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dóna resposta, gratuïtament, a les consultes i reclamacions que hi fan directament, de manera presencial, els ciutadans, i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 240 ajuntaments adherits a la Xarxa Local de Consum. El servei de l'OPIC està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets.
A més a més, les UMIC també faciliten material informatiu i donen consells sobre com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, que són les consultes més habituals, juntament amb les relacionades amb telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.