L'Ajuntament de Taradell fa públic els números del 2013 de les fundacions
El ple de l'Ajuntament de Taradell celebrat dijous al vespre va donar compte de la memòria del 2013 de les fundacions que hi ha a Taradell. Lluís Verdaguer va explicar que "a les fundacions només hi ha els principals grups a l'Ajuntament, és a dir, CiU i ERC, però que "hem volgut fer arribar una memòria a la resta de grups perquè a vegades es qüestiona el concepte fundació". En el ple es van explicar els números de les tres fundacions: la Vilademany, L'Arpa i la de les escoles bressol.
La Fundació Vilademany va tancar el 2013 amb un resultat positiu de 102.000 euros, el millor resultat aconseguit fins ara. Verdaguer, però va explicar que 65.000 euros responen a la subvenció que l'Ajuntament va lliurar a la fundació a finals d'any perquè es detectava que hi havia famílies que tenien problemes per poder pagar les quotes".
La Fundació L'Arpa va tancar l'any amb un resultat negatiu de 8.000 euros. El motiu és per un error de comptabilitat en el tema de les subvencions que arriben de la Generalitat que "s'haurien d'haver restat a l'anterior any, que va ser positiu amb 21.000 euros". Per tant, "en el fons seria positiu". Verdaguer va dir que "tenim la confiança que si es mantenen alumnes ho podrem anar sostenint".
Fundació de les Escoles Bressol. També es va comptar malament el període d'entrega de les subvencions de la Generalitat. El resultat final ha estat de 10.000 euros positius, però si haurien de restar 5.000 euros que es van sumar en l'edició passada.
Verdaguer va concloure que "totes les fundacions estan molt perjudicades per les retallades de la Generalitat, tot i que hem aconseguit unes bones xifres".
Des de SI, Concepció Baucells va donar les gràcies a l'equip de govern per "per haver-ho compartit amb nosaltres. No passen per un bon moment, tothom hi està posant molt, l'Ajuntament, però també les families i els treballadors". Lluís Rodríguez, d'ERC, va comentar que "la gestió del servei l'han de valorarà els usuaris, però és cert que la gestió econòmica que es fa del dia a dia és la més acurada" i va demanar que es faci públic penjant la memòria al web municipal. Finalment Josep Ricart, de PxC, va agrair també la memòria perquè “així em sento informat tot i lamentar que el seu grup, com el de SI, no pugui formar-ne part”.