Sergi Tordera, hereu 2013

Dissabte, 12/01/2013

Assumpta Esquís ha estat l'encarregada d'obrir l'acte de la nit de dissabte de la Festa dels Tonis. Abans, centenars de persones han anat a buscar el tast del porc, i molts d'ells han sopat al voltant de les fogueres de Sant Antoni. En el pregó, Esquís ha recolzat la cultura i ha destacat la Festa dels Tonis i la importància de tota la gent que hi treballa i, sobretot, ha donat importància a l'Ecomuseu del blat. Tot seguit, han sortit els candidats a hereu, que han fet la tradicional cursa de sacs i també han ballat. El reconeixament d'enguany ha estat per Pere Muntadas, que per motius personals ha hagut de deixar la Comissió dels Tonis, juntament, amb la seva dona, la Maria Àngels Padrosa, que "han desitjat molts anys de vida a la festa". Muriel Casals, presidenta d'Òmnium Cultural, que diumenge rebrà el Toni d'Honor, també ha pujat a l'escenari i ha destacat que "festes com aquesta és important perquè no podem treballar per construir un futur si no tenim en compte el passat i les nostres arrels". Com a objectius, ha dit que "seguirem treballant pel nostre país, com hem fet sempre, però ara encara més perquè no tenim res guanyat i hi ha molta feina a fer".

Un dels moments més esperats ha estat la votació dels hereus. Hi havia unes 900 butlletes i el guanyador ha estat Sergi Tordera amb 358 vots. Toni Pressegué, amb 184, ha estat segon i tercer, Arnau Casadevall amb 144.

L'alcalde de Taradell, Lluís Verdaguer, ha volgut agrair la presència de tota la gent de Taradell, però també a la gent de fora que "aquests dies heu vingut per conèixer la festa i tot el patrimoni del nostre municipi" i ha acabat dient que "Taradell és el millor poble del món".

L'acte també ha comptat amb l'actuació de l'Escola de Música i amb l'Esbart Dansaire Sant Genís.

Fotos a www.facebook.com/radiotaradell.