Taradell organitza diversos actes per visibilitzar la lluita del 8-M

La programació, enfocada per a tots els públics, inclou tallers, cinefòrum, exposicions fotogràfiques, una mostra de llibres, un concert de Meritxell Neddermann i altres activitats

Dissabte, 01/03/2025

Com cada any, al voltant del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, Taradell prepara diferents activitats per fer visibles les reivindicacions d'aquesta jornada que, aquest any, coincideix amb el Carnaval de Taradell. Per això, l'organització també se suma a la jornada reivindicativa

Aquestes iniciatives volen ser un recordatori de la importància de garantir la igualtat, la no discriminació, la llibertat d'expressió, el dret a viure lliures de prejudicis i estereotips, i la llibertat corporal.

8m

La primera proposta ha estat aquest dissabte, amb un taller de moviment corporal a càrrec de la coreògrafa i ballarina Bea Villabol, que ha combinat dansa i educació emocional per potenciar el benestar físic i emocional. Aquesta activitat es repetirà també el dissabte 15.

Dijous que ve, dia 6, el Taradell Jove organitza un taller de body painting a càrrec de l'artista Elena Purpurina. Serà a les 6 de la tarda i permetrà aprendre maquillatge de fantasia per a cara, mans i braços, tot reflexionant sobre la pressió estètica. Està adreçat a joves a partir de 12 anys i cal inscripció abans del 4 de març.

També el dijous 6, la Biblioteca i Som Dones han organitzat una xerrada que promet ser ben inspiradora. La cuinera i escriptora Maria Nicolau parlarà de cuina i dones emprenedores en una conversa amb la taradellenca Joana Perpinyà, de l'Hotel Rosa. Serà a les 7 de la tarda, "Cremo! Que no se'ns apagui mai el foc!".

Maria Nicolau

De cara al 8 de març, que serà dissabte, a les 11 del matí, Som Dones inaugurarà l'exposició "Patriarcat: vides retallades" a Can Costa, visitable fins al 24 de març.

L'endemà, diumenge 9 de març, la Sala Lluïsos de Can Costa acollirà el Cinefòrum amb la projecció de La trena, a dos quarts de 6 de la tarda.

Per als més petits, el dissabte 15 de març, a Can Costa, la companyia Lutravioleta oferirà "Estacions científiques per infants", per descobrir històries oblidades de dones científiques a través del joc.

Meritxell Neddermann

La programació del mes de març es clourà amb el concert de la cantautora Meritxell Neddermann, que el 21 de març a les 21.30 h a Can Costa oferirà un espectacle reivindicant la força creativa de les dones a través de la seva música. El concert pretén ser un homenatge a les dones i una oportunitat per gaudir d'una veu i estil únics.

Les activitats estan organitzades per entitats com Som Dones i l'Ajuntament de Taradell.

De cara al 8-M, Ràdio Taradell també prepara un programa especial.

Cartell 8M Actes Taradell