Taradell tanca el 2012 amb un 'benefici' de 489.000 euros

Dimecres, 15/05/2013

El ple de l'Ajuntament de Taradell va donar compte de la liquidació del pressupost 2012. L'equip de govern va manifestar la seva satisfacció per haver aconseguit un romanent  positiu no compromès de 489.185 euros, respecte als 160.000 de l'any passat.  Lluís Verdaguer, alcalde de Taradell, va destacar que l'Ajuntament “compleix amb els objectius de la llei orgànica”, que són el d'estabilitat amb una capacitat de finançament de 549.299 euros; el de la regla de la despesa, amb una base de la despesa de l'exercici actual de 4.171.022 euros, i el del deute públic, amb una ràtio del 62%. Verdaguer va comentar que eren “uns números molt optimistes”, i va deixar clar que no només era gràcies a la bona gestió de l'equip govern o de la pujada d'impostos, tal com van recriminar els regidors de SI, sinó que també “hi ha influït altres sectors”. L'estalvi net d'aquest exercici és de 427.22 euros.

60.000€ d'estalvi amb la paga de Nadal


En aquest sentit, va desglossar els diferents motius d'estalvi per capítols de despesa i d'ingressos. En el primer, de despeses de personal, l'estalvi és de 74.537,75 euros. El principal motiu, segons va dir Verdaguer, “va ser l'estalvi en la paga de Nadal que aproximadament va ser de 60.000 euros”. En el capítol dos, el de despesa corrent, l'estalvi respecte al previst va ser de 62.728,13 euros. Segons Verdaguer, “és la partida més gran i més variable i respon a diversos motius, els principals són l'eficiència energètica, reparacions i manteniment i recollida de deixalles”. En el capítol tres, de despeses financeres, l'estalvi va ser de 42.079,24 euros i respon “a l'avançament de subvencions per part de la Diputació de Barcelona en nom de la Generalitat i a una bona gestió financera de tresoreria”. Finalment, en el capítol quatre, el de transferències corrents, s'ha estalviat 3.217,91 euros.

Ingressos


Pel que fa els ingressos, en el capítol d'impostos directes, es va estalviar 37.779,25 euros. Verdaguer va dir que “el principal motiu ha estat la prudència a l'hora de preveure ingressos”. En el capítol dos, d'impostos indirectes, es va estalviar 28.346,45 euros. L'alcalde va comentar que “donat que són ingressos volàtils, s'havien previst 35.000 euros per obres i al final han estat 62.000. En el capítol tres, de taxes i altres ingressos, l'estalvi és de 104.517 euros i “respon a l'augment de la venda d'aigua, l'augment del padró de la taxa per deixalles, ingressos extraordinaris per abonaments de telefonia i venda d'entrades.” El capítol més destacat pel que fa als ingressos és el quatre, el de transferències corrents, ja que s'han rebut “dues transferències no previstes de la liquidació de l'estat (160.000) i una aportació extraordinària de la Diputació (60.000). El total, d'estalvi d'aquest capítol és de 237.195,29 euros.

L'Ajuntament haurà de destinar aquests diners a “allò que necessitem per ser solvents”. “El govern ens obliga a destinar aquest romanent a eixugar deute”, explica Lluís Verdaguer. Tot i això, l'alcalde va dir que “s'està estudiant, per part de la Diputació, demanar que els ajuntaments que tenen un deute inferior al 75% d'endeutament, que no t'obliguin a eixugar deute per intentar destinar-ho a despesa”.

Lluís Verdaguer explica els números.