El tercer trimestre escolar ja està en marxa. Va començar dimarts de la setmana passada i, en principi, les activitats que es facin a partir d'ara seran avaluables. De moment, el contacte entre alumnes i professors es fa telemàticament, i esperen poder tornar a les aules abans no acabin les classes. El calendari escolar es manté igual i l'únic que ha variat són les dates de la Selectivitat.
A Taradell, cada centre s'ha organitzat de manera diferent, però tots tenen clar que cap alumne suspendrà o repetirà pel seu rendiment durant aquest tercer trimestre. En aquest sentit, el Departament d'Educació ha demanat a les escoles que no avancin continguts curriculars pel fet que hi ha famílies que no disposen de dispositius i d'internet o d'altres que a més a més tenen situacions familiars complicades. Sobretot, no es vol caure en una situació de desigualtat.
Les Pinediques

Des d'aquest centre, expliquen que adaptaran l'avaluació "tenint molt en compte les dificultats que suposa tant a famílies, a alumnes com a mestres" seguir el curs de manera telemàtica. La seva directora, Eva Sala, assegura a Ràdio Taradell que "una avaluació virtual amb infants d'Educació Infantil i Primària es fa francament difícil sense poder observar-los". Tot i això, ho fan a través de diferents activitats penjades a la plataforma virtual que han habilitat des de l'escola i també a través de contactes amb correu electrònic i trucades telefòniques en funció del cas. Sala assegura que prioritzen "per damunt de tot el benestar emocional dels infants sense crear-los cap tipus de pressió tant a ells com a les famílies".
Sant Genís i Santa Agnès

També des del Sant Genís i Santa Agnès són "sensibles" a la realitat de cada alumne i són conscients de la complexitat del moment. Per això, des del centre, expliquen a Ràdio Taradell que la seva feina se centra "en un acompanyament als nens i una atenció i acolliment a les seves famílies" i la formació la fan en línia a través de la posada en marxa de dues plataformes educatives. "La nostra intenció és donar un ventall molt ampli d'activitats i recursos per tal que cada alumne pugui trobar resposta al seu ritme i possibilitats de treball", asseguren. L'avaluació d'aquestes tasques es fa "a través d'un seguiment continuu de cada alumne per part dels mestres". A més, cada setmana es marquen unes activitats concretes i avaluables que es qualifiquen.
El Gurri

Després de fer activitats de reforç i lúdiques durant les últimes setmanes del segon trimestre a través de diversos canals de comunicació que han posat en marxa, ara afronten la tercera avaluació amb noves directrius, que faran que els continguts siguin avaluables. Als cicles d'educació infantil i inicial, les tutores fan arribar les diferents tasques i propostes, i en fan el seguiment, mantenen el contactes amb les famílies i els alumnes plantejant videoconfèrencies, expliquen des de l'escola. Al cicle mitjà i al superior, treballen mitjançant la plataforma Classroom, on els estudiants reben les tasques que cal fer. També mantenen el contacte per canals de Telegram i correu electrònic.